Friday, April 29, 2011

Jatuh..

Jatuh cinta.. oh tidak.. belum lagi..

Sentiasa berada di dalam zon selesa sering membuatkan manusia itu alpa & lalai. Sehinggakan tidak menyedari ujian Allah itu tidak pernah terhenti.

Bulan ini, memang ujian & tamparan yang hebat buat saya. Cuba bersikap positif tetapi jiwa & minda masih tidak mampu menerimanya. Zaman kejatuhan sudah bermula, adakah saya mampu untuk mengutip semangat-semangat yang pergi untuk memulakan hidup yang baru.

Jangan putus asa, inilah ayat yang sangat mudah untuk dilafazkan tapi hakikatnya bila ujian itu menimpa diri ini.. putus asa menjadi sikap pertama yang terbentuk. Rupa-rupanya putus asa itu tidak pernah akan padam dalam Kamus hidup seseorg. Samada kita memandangnya dengan harapan atau tidak, kita tentukan.

JATUH, membiarkan diri terus terjunam & terkulai layu. TIDAK. BANGKIT, kehidupan perlu diteruskan. Langkah pertama, cuba mengadaptasi dengan dunia baru. Terima pada masa yang sama memperbaiki satu persatu.

Bagi saya, ujian ini adalah satu penindasan dari pihak yang merasakan kuasa besar mereka tidak akan pernah mati. Jadi, saya tidak akan mendiamkan diri & yang pasti hak asasi itu perlu dituntut.

Doa kepada Rabb yang Maha Esa menjadi penguat pada diri ini. Allah pasti bersama insan2 yang ditindas selagi insan itu sentiasa mengingati-Nya & taat pada perintah-Nya.

Ingat, Setiap ujian yang datang pasti akan pergi & setiap ujian yang pergi pasti akan kembali...

1 comment: