Sunday, May 22, 2011

CANTIK

Memiliki rupa paras & wajah yg cantik jelita adalah anugerah Rabb yang tak terhingga dan ianya hanya kepada insan-insan terpilih sahaja. Bagi sesiapa yg memilikinya harus bersyukur, menghargai, berterima kasih & kurangkan keluhan.

Sebagai seorang perempuan, saya amat mengagumi wanita-wanita cantik di seluruh dunia. Ermm.. tipulah kalau saya tak pernah rasa cemburu. Tiada siapa yang akan menyangkal setiap wanita ingin menjadi cantik. Ada yang berhabis duit, nyawa semata-mata untuk cantik. Hakikatnya setiap anugerah Allah itu amat cantik, unik dan istimewa, cuma pandangan kita shj yang berbeza. Cantik itu kan subjektif. Allah kurniakan kita semua sepasang mata yang mempunyai citarasa yang berbeza. Hebat bukan?

Macamana cantik dr perspektif mata saya. Cantik itu seperti kawan-kawan saya ni:

 My bestie ever, Appy
 The Hot Mama, Yuhana
 Miss u a lot, Wawa
 So sweet, Naziera
 The famous amos, Nadia Bayu
 Khaziray, muka berseri masa tgh mengandung
 Shidah yang comel
The gorgeous, Lily Hezlin

Gambar: hasil pencarian di facebook & fail sendiri. Gambar juga disusun tidak mengikut rating kerana rating mereka semua sama.

Cantikkan? Sangat cantik.. Hmm.. mereka semua sudah dimiliki. Maklumlah epal yang cantik dan ranum pasti menjadi pilihan pemetiknya. Alhamdulillah, mereka semua ni mempunyai peribadi yang cantik juga. Cantik dr segi dalaman & luaran. Kecantikan luaran akan terasa hambar jika tidak diseimbangi oleh kecantikan dalaman. Pakej yang amat sempurna.  

Rasa syukur ke hadrat Illahi perlu dipanjatkan walaupun tidak dianugerahkan rupa yang jelita & menawan kerana semua orang sebenarnya cantik. Macam lagu Beautiful Like You by Lee DeWyze, 

If you could only just stop stop stop running
If you could only take a second to breathe it in
Everything that you know would be beautiful
Like you You know they're never gonna stop stop stop your love
Let's pretend that the world is waking up
Everything that we see is beautiful
Like you
Like you


Apa yang membuatkan wanita yang kurang cantik itu nampak cantik.. sudah tentulah kecantikan dalaman. Kecantikan yang boleh dibentuk tanpa kos yang tinggi. Jadikan sifat-sifat baik & murni aset utama untuk membentuk peribadi yang mulia. Mulia itu kan cantik. Elakkan dari orang mengata kita “ Dah la hodoh, perangai buruk pulak tu” Huh memang sakit hati. Jadi mulai hari ini, marilah sama-sama mencantikkan peribadi & sikap diri kita. Keindahan dalaman pasti akan memancarkan keindahan luaran. Jangan lupa SENYUM selalu..

P/s: Kalau ikutkan, banyak lagi nak letak byk lagi gambar kawan-kawan saya yang cantik tapi ini bukan fotopages. Harap maklum. Mana yang takde kat atas, tak mahu berkecil hati okey. SEMUA ORG CANTIK.

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. SubhanALLAH~ sy suka sgt2 baca what awak tulis nie~ sbb personally sy pun rase benda yg same jgk~ pada pendapat sy, if org tue chantek sgt2 sekali pun but then perwatakan dia kurang, sy terus nampak dia seperti sorg yg biasa shj~ but, if sesorg tue mula2 tgk biasa shj but bila kenal, perwatakan dia sgt indah, InsyaALLAH terus akan nampak dia jauh lebih lawa dr cth yg pertama tadi~ :) kn..?

    p/s:
    ini blog sy~ name sy Aimie~ :)
    http://aimierifdiabdhalim.blogspot.com/
    salam perkenalan awak~

    ReplyDelete
  3. thanks aimie.. betul awak cakap tu.. manusia akan nampak lebih sempurna dgn akhlak yg lebih mulia.. salam perkenalan jugak.. :)

    ReplyDelete